Financiering

Financiering is een van de belangrijkste functies van een bedrijf. Voor het uitvoeren iedere handeling, is financiering vereist. Zo moet de financiering worden opgeworpen, toegewezen en gecontroleerd voor de effectieve uitvoering van een functie. Financiën functie is bovenop alle andere functies. Dat is, alle overige functies in een business onderneming hangt af van de financiering, en het succes of het falen van de onderneming, als zodanig, hangt af van hoe effectief de financiële functie wordt< ondernomen.

Financiering is een essentieel maar losstaat segment van de algehele leidinggevende functie. Het is nauw gerelateerd aan diverse leidinggevende functies zoals productie, personeel en distributie. De financiële functie bestaat uit het bepalen en het verhogen van de nodige middelen uit goede bronnen, en de goede verdeling en controle, met als doel het bereiken van de onderneming doelstelling van de rijkdom maximalisering. De rijkdom of de waarde van de onderneming is op de maximale toen de opbrengst of de winst ook op het maximum. Maar met de toename van rendement, het risico neemt ook toe.

Financiële functie, streeft naar een afweging tussen risico en rendement, en tussen winstgevendheid en liquiditeit, met als uiteindelijk doel het maximaliseren van de waarde van de onderneming. Sommige deskundigen hebben gedefinieerd financiering als de taak van het verstrekken van de benodigde fondsen door een onderneming op de voorwaarden het gunstigst om het, in het licht van de doelstellingen van het bedrijf.

Geld management, accounting, controle en adviserende zijn de vier hoofdfuncties van financiering. Geld management gericht is op ervoor zorgen dat voldoende hoeveelheid geld wordt opgeworpen uit passende bronnen op het juiste moment en is geïnvesteerd in geschikte projecten die zou toenemen de netto rendementen en de waarde van de onderneming. Zo, het beheer van geld bestaat uit het bijeenbrengen van de benodigde middelen, beleggen van fondsen en het beheer van het werkkapitaal.

Financiële boekhouding bestaat uit registratie van alle zakelijke transacties en de voorbereiding van de definitieve rekeningen betreffende de winst-en verliesrekening en de balans. De winst en verliesrekening toont de nettoresultaten-hetzij de winst verdiend of verlies geleden over een periode. De balans blijkt de financiële positie van de onderneming op een gegeven tijdstip.

No comments:

Post a Comment