Een monteur in een warm voorjaar en de nieuwe economie

Nieuw of niet, de economie is geen een interessant onderwerp voor de meeste mensen. Waarschijnlijk zou het niet interessant zijn geweest om Jack, ofwel, zodat we over de klassieke wagens en het internet te praten. Mijn vrouw en ik ontmoet Jack in een warme bronnen pool in de buurt Canon City, Colorado, waar we wonen. Hij is een monteur en auto-body jongen die onlangs ontdekt op internet.

"Ik gebruikte om een auto te vinden elk jaar of zo," legde hij uit. "Je weet wel, iets wat klassieke gewoo
Dat WAS het probleem. Twee jaar geleden, maar Jack ontdekt het internet, en hij zag het potentieel onmiddellijk. Het eerste wat hij deed werd al zijn vrije auto-onderdelen te koop aangeboden op Ebay. Hij maakte dan $ 20.000 voor reiniging out zijn garage op deze manier. Voorheen kon hij hebben uitgegeven een leven probeert te vinden van de juiste mensen om deze dingen te kopen.

Toen begon hij te kijken naar de klassieke auto's die mensen hadden te koop op Ebay, alsmede op de verschillende geclassificeerde reclame websites. Hij vond dat er deals worden gehouden binnen 100 mijl van hem, en bijna iedere week. Nu in plaats van 6.000 dollar of 7.000 dollar op slechts een of twee auto's per jaar, kon hij doen elke maand. Hij niet langer nodig zijn job.

"" Nauwelijks Ik wist hoe ik op een computer draaien twee jaar geleden, "vertelde hij me. "Het internet heeft alles veranderd." Het heeft zeker. Ikzelf wist niet wat HTML werd drie jaar geleden, en nu krijg ik hier zitten en een levende sharing verhalen zoals deze online maken. Dit is geweldig voor mij, en te groot voor auto-restaurateurs, maar als ik luisterde naar Jack, besefte ik hoe groot een deal is.

De nieuwe economie

Ik heb vaak afgevraagd de afgelopen jaar hoe onze economie kon blijven zo goed doen met meer schuld en meer overheidsuitgaven dan ooit. Dit is mij een raadsel. Die dag in de hete bronnen, al besefte ik dat deze "nieuwe economie" op basis van instant informatie alleen zou een van de belangrijkste stukken van de puzzel.

Overweeg deze Auto Parts in de garage Jack's, en de duizenden occasies zittend achter schuren en in velden rond het land. Dit kapitaal werd opgesloten voor, maar nauwelijks toegankelijk. Jack kon zijn deur voor een 1969 Ford Mustang, maar de zes mensen in het land dat zou gebruiken kan allemaal weg live duizend mijl. Reclame lokaal zou niet krijgt verkocht, en de reclame in het hele land zou kosten te veel, zodat de deur bestemd was ooit voor de schroothoop. Maar nu Jack kunnen adverteren over de hele wereld gratis op Craigslist.com of een aantal andere geclassificeerde reclame sites. Spoedig ging de deur weer nuttig in plaats van vuilnis.

Ik was op zoek naar een huis met een aantal investeerders, en ze stelde voor dat ze zouden afbreken van de houten vloer in de slaapkamer. Ik heb gezegd dat het misschien duur zijn, en een van hen zei: "Och nee. We gaan gewoon zet hem op Craigslist en iemand die het nodig de vloer zal het gratis. " De smeedijzeren deur die ze vervangen werd verkocht ook online.

Voorheen kon je niet rechtvaardigen de inspanning om een ongebruikelijke deur die misschien krijgen 80 dollar te verkopen. Het was gewoon te veel tijd en moeite om een koper te vinden. In plaats daarvan, zou je geld betalen om het te brengen op de vuilnisbelt. Nu kun je zitten aan de computer voor een paar minuten en wacht tot de telefoon te rinkelen in de komende dagen. Noodzaak om zich te ontdoen van die oude schouw plaatst? Online te krijgen. Ik durf te wedden dat als je op dit moment online, dan kunt u iemand vinden verkoop van gebruikte bakstenen.

Dit is hoofdzakelijk te draaien rommel in rijkdom. Neem een kijkje op een van de grootste online veilen of gerubriceerde websites, en let op het ras en het volume van de dingen die daar elke dag verkocht. Veel van wat zie je er geen reële waarde tot het internet heeft het mogelijk gemaakt om het te verkopen.

Kleine voorbeelden? Het lijkt misschien niet zo'n big deal, dat een monteur zijn inkomen verdubbeld en zijn baan als gevolg van het internet, of dat ik de mijne gewoon verdrievoudigd door het verstrekken van informatie en verhalen online. Maar vermenigvuldig dat door de miljoenen mensen online. Dit is de nieuwe informatie-leeftijd economie.

No comments:

Post a Comment