Hoe te detecteren en voorkomen van fraude

Preambules

. De grootste uitdaging voor de banksector wereldwijd vandaag fraude.

. Het bankwezen verliest jaarlijks miljarden dollars aan frauduleuze activiteiten.

. Enkele van de fraude met succes zijn uitgevoerd door buitenstaanders terwijl er een redelijk aantal is met succes voortgezet met de medeplichtigheid van een insider / personeel.

. Iedereen kan bestendigen een fraude.

Verkeerde veronderstelling over fraude

Hieronder staan een aantal onjuiste aannames over fraude:<

1. De meeste mensen zullen niet het plegen van fraude.

Reactie: Een overgrote meerderheid van mensen, onder bepaalde omstandigheden zal het plegen van fraude, vooral als zij zijn ervan overtuigd dat het zal onopgemerkt blijven. Daarom moet iedereen worden aangenomen dat een tendens om fraude te plegen zijn.

2. Fraude is niet relevant.

Reactie: Fraude is zeer materiële en het in staat is uitgehold het werkkapitaal van een organisatie die derhalve de resultaten om de insolventie en faillissement.

3. De meeste fraude gaat onopgemerkt.

Reactie: De meeste fraude wordt ontdekt in de tijd vooral als gevolg van processen en procedures wordt gevolgd.

4. Fraude kan ook worden verborgen en de accountant niet kan detecteren.

Reactie: Er is meestal een lus gat dat uiteindelijk zal komen naar de open. Met een solide interne controle procedure, zal een dergelijke fraude uiteindelijk worden opgespoord.

Een goed opgeleide accountant kan eenvoudig op te sporen fraude volgende goed ontworpen auditprogramma.

5. Degenen die worden gepakt en vervolgd zijn niet wijs.

Reactie: Het personeel met frauduleuze bedoelingen denk dat gevangen die niet slim zijn en de mentaliteit van een eerste-time fraudeur is ofwel: Ik ben net gaan doen of een keer, ik ben te slim om betrapt.

Voorkomende vormen van fraude

Voorkomende vormen van fraude in het bankwezen het volgende omvatten:

1. Cheque substitutie

2. Cheque bestrijding

3. Cheque klonen

4. Cheque kitting

5. Cheque verandering

6. Wemelt en laden

7. Beweren verdiende overwerk vergoeding

8. Droog terbeschikkingstelling

9. Opgebouwd heffingen verschuldigd door onbevoegde en niet-officiële lange duur bellen

10. Overdrijven aanvragen voor vergoeding

11. Borgsom onderdrukking

12. Het toevoegen van een fictieve naam de loonbelasting

13. Overladen klanten

14. Het verwijderen van rechtstreeks geld van kluis, tot het vak, de kleine kas etc

15. Betalingen voor Obtaining valse facturen, hetzij zelf bereid of verkregen leverancier of de verkoper (bijv. hotel, vliegticket enz.).

Factoren die bijdragen tot FRAUDE

. De toenemende complexiteit van de structuur van een organisatie

. Verhoging van de snelheid van de transactie dynamiek

. Verbeterde technologische vooruitgang die steun het gemak waarmee transacties worden gesloten

. Geschiedenis van onoplettendheid van toezichthouders

. Onderbezetting die een uitsplitsing van de dubbele controle kunnen veroorzaken

. Aanvaarding van een zekere mate van fraude "kosten van het zakendoen '.

. Verouderde en ineffectieve controle op de maatregelen die niet voldoen aan aanvaardbare standaard van wereldformaat.

. Toename van het personeelsverloop die technisch zou kunnen leiden tot onderbezetting

. Agressieve alle boekingen in het bod aan de winst post.

FRAUDE BORDEN

De volgende kenmerken zijn van een frauduleuze medewerkers die moeten zetten toezichthouders en medewerkers op hun hoede:

1. Een werknemer die regelmatig kleine bedragen leent van contant geld door andere collega's

2. Een werknemer die vraagt om "hold" zijn of haar persoonsgegevens te controleren voordat onderhandelingen over het

3. Een personeelslid die vaak dicht laat en niet op vakantie te gaan.

4. Lage of onvoldoende salarisniveau werknemers

5. Werknemers die show wrok niet eerlijk wordt behandeld of worden geprofiteerd van de

6. Meerderen die gebrek aan respect en waardering voor werknemers

7. Zeer dominant senior management

8. Werknemers die lijken te leven, en de uitgaven boven hun middelen

9. Split aankopen

10. Bod proces onregelmatigheden

11. Zelfde bieders telkens weer

12. Betaling van de facturen van een kopie in plaats van een origineel

13. Ongebruikelijk volgorde van de nummers op leverancierfacturen

GEVOLGEN VAN FRAUDE

Fraude heeft verstrekkende gevolgen voor de organisatie en de samenleving als geheel.

. Fraude kan afbreken van het werkkapitaal van een organisatie die uiteindelijk zal uitmonden tot groot verdriet van.

. Terugtrekking van het personeel en de bijbehorende sociale risico's voor het personeel en de zijnen laste.

. Verlies van het vertrouwen van klanten, leveranciers, crediteuren, aannemers en aandeelhouders over de organisatie en de industrie.

FRAUDE alert en preventie TIPS

1. Stel dat iedereen kan fraude te plegen onder de juiste omstandigheden.

2. Gebruik uw kennis van de interne beheersing te "denken vuile" en dan check out van uw vermoedens.

3. Vergeet niet dat goede documenten betekent niet gebeurd iets, alleen dat iemand zei dat het is gebeurd.

4. Let op de stukken zelf en de ondersteunende administratieve rompslomp, het observeren van de consistentie van getallen, datums bedrag.

5. Denk aan de redelijkheid van de rekeningsaldi en boekingen, vooral adjustments

6. Het ontwikkelen van relaties en aandacht besteden aan tips of geruchten van misstanden. Follow-up. Vergeet niet dat vaak mensen zijn verscheurd tussen hun morele normen en hun terughoudendheid om betrokken te raken. Zij hebben zelden vertellen alles wat ze weten in het eerste gesprek.

7. Check out ingevingen; eerste indrukken zijn vaak recht.

8. Be nieuwsgierige; niet gemakkelijk accepteren uitleg, vooral als je niet begrijpt.

9. Gebruik statistische steekproef je te dwingen te kijken naar items die u zou in het algemeen niet anders te onderzoeken

10. Kijk voor patronen van ongebruikelijke transacties. (Als het u verbaast, is het ongewoon!)

CONCLUSIE

No comments:

Post a Comment