Geschiedenis van Online Banking

Het concept van online bankieren zoals we dat nu kennen stamt uit het begin van de jaren 1980, toen voor het eerst werd voorzag en experimenteerde met. Het is echter pas in 1995 (op 6 oktober, om precies te zijn) dat presidentieel Spaarbank eerste de mogelijkheid voor vaste klant gebruik aangekondigd. Het idee werd al snel opgepikt door andere banken, zoals Wells Fargo, Chase Manhattan en Security First Network Bank. Vandaag, nogal paar banken opereren uitsluitend via de Internet en hebben geen <"vier-muren 'entiteit op alle.

In het begin, de uitvinders had voorspeld dat het alleen een zaak van tijd voordat online bankieren compleet vervangen de gebruikelijke soort. Feiten nu bewijzen dat dit een te optimistische beoordeling - veel klanten nog steeds de haven een inherent wantrouwen in het proces. Anderen hebben niet voor gekozen om veel van de aangeboden faciliteiten vanwege de bittere ervaring heeft met online fraude te gebruiken, en het onvermogen om online bankdiensten te gebruiken.

Hoe het ook zij kan, wordt geschat dat in totaal 55 miljoen gezinnen in Amerika zal actieve gebruikers van online bankieren zijn in het jaar 2010. Ondanks het feit dat veel Amerikaanse banken nog niet deze faciliteit aanbiedt aan afnemers, kan dit blijken te een nauwkeurige voorspelling worden. Het aantal online bankklanten is toegenomen in een ware stroomversnelling geraakt.

Aanvankelijk waren de belangrijkste trekpleister is de afschaffing van de vervelende bureaucratische rompslomp bij het registreren voor een account, en de eindeloze papierwinkel die betrokken zijn bij de reguliere bancaire. De snelheid waarmee dat proces gebeurt online, evenals de andere diensten mogelijk op deze wijze is vertaald naar een letterlijke boom in de bancaire sector de afgelopen vijf jaar. Ook zijn er tekenen van de giek te laten up - in historisch perspectief, is online bankieren net is begonnen.

No comments:

Post a Comment