De staat van de hypotheek Unie - De mijmeringen en adviezen van een man

Wanneer het doen verhuren interviews, Ik ben constant in gesprek met ontevreden lening officieren. Hun klachten hadden betrekking op een breed scala van onderwerpen, maar ik geloof echt dat de meesten van hen zijn ontevreden omdat ze gewoon niet beseffen hoezeer onze hypothecaire lening omgeving is veranderd en zij zijn niet aangepast aan de nieuwe uitdagingen van deze wijziging voldoen.

De laatste 6 maanden tot een jaar, de hypotheek-industrie is anders dan het ooit is geweest. In feite, het< is zo anders, veel mensen niet meer verstaan hun vak. Ik denk dat als een LO, moet u een inzicht in wat uw werkelijke taak is en ten minste een aantal eisen basisopleiding noodzakelijk om in de industrie erin slagen voordat u kunt instellen jezelf dan ook daadwerkelijk worden van een lening moeten hebben.

Voordat u kunt ophangen van een bord dat zegt, "Ik ben een hypotheek makelaar of ben ik een lening officier", ... ik denk dat, omdat het heel eenvoudig om een licentie te krijgen en een lening officier te worden, moet u beseffen dat in de hypotheeksector het is niet altijd gemakkelijk om te weten wat er nodig is van u, tenzij u de juiste opleiding.

Vroeger was het eenvoudig om een "lening officier" en de industrie voorheen zou ondersteunen mensen die niet over een concept van wat ze deden zijn. Dit kwam doordat de hypotheek-industrie kon gewoon niet genoeg mensen te huren om alle van de hypotheek-toepassingen. Er waren miljoenen en miljoenen van de leningen wordt geschreven en vrijwel alle andere "warm lichaam" zou schrijven.

De AE's hielp de nieuwe LO's, hun kredietverstrekkers hielp hen, wanneer zij hulp nodig had, ze had iemand dat ze konden bellen naar "bail ze uit".

Omdat twee-honderd dertig tot zes geldschieters zijn gedaald door de wegkant in het afgelopen jaar en de markt is zo strak is in jaren, kunnen de meeste bedrijven niet veroorloven om te betalen voor AE's of Reps aan het werk dat de LO's moeten doen doen .

Deze bedrijven hebben een fractie van de hypothecaire activiteit die ze gebruiken om te hebben. Bijgevolg hebben ze verzekeraars die volledig overweldigd door de toestroom van staatsleningen, omdat dit lijkt te zijn het product van onze meer kredietverstrekkers zijn bemoedigend.

Het echte probleem komt wanneer je de nadruk op de FHA en VA staatsleningen in de industrie met paar LO's die proberen om staatslening aanvragen in te dienen en denken dat ze kan ze zoals ze deden tijdens de subprime-tijdperk in te dienen. Dit is onvoorwaardelijk niet langer het geval.

Dus wat je hebt zijn mensen die geen ervaring hebben de indiening van de overheid leningen die zijn documenten presenteren meer dan een geldschieter, omdat ze wellicht al eerder zijn geweigerd. Vaak zijn de LO behoeften te herstructureren en opnieuw in te dienen van de lening, met name vanwege de bankmedewerker niet echt begrijpt hoe goed de 1003 kenbaar te maken.

Zij begrijpen niet, omdat ze waren nooit gedwongen om te leren tijdens de gekke dagen van de sub-prime markt.

De geschiedenis heeft drijven ons in een positie waar onze lening officieren moeten nu weten hoe leningen afkomstig zijn. LO's over het hele land zitten zelf met een zeer beperkte steun systeem, dat is samengesteld uit minder 'support "mensen dan het ooit heeft gehad in het verleden.

Je hebt hypotheek bedrijf als het onze, die zijn extra ondersteunend personeel toe te voegen voor onze LO's omdat wij hebben ingezien de daling van de ondersteuning van de leverancier. Maar helaas, ons bedrijf is in de minderheid van de hypothecaire bedrijven die eigenlijk zijn het uitbreiden en groeien tijdens deze neergang van het bedrijfsleven en zich kan veroorloven om voldoende ondersteunend personeel leveren aan onze LO's bij te staan.

Voor veel LO's, blijkt dat zij een aantal van de meest elementaire opleiding, zoals bijvoorbeeld nodig hebben, hoe vult u een aanvraag en de 1003. Ik weet dat het klinkt silly dat zij alle opleidingen in te vullen van formulieren of het stellen van vragen, maar naar mijn mening, het is des te noodzakelijker nu dan in het verleden.

We zien duizenden en duizenden van leningen. Van degenen die afkomstig zijn uit de algemene bevolking van de nieuwe LO's die wij aannemen, de straat, ik zou niet verbaasd zijn om te leren dat 90% van hen te sturen in toepassingen voor de verwerking onvolledig.

Als de lening officier niet begrijpt het belang van het invullen van alle velden in de 1003 en het verstrekken van de data die voldoen aan de voorschriften en de juiste documentatie, de rigide hypothecaire ondernemingen van de markt van vandaag gewoon niet in hun toepassingen.

Laat mij u enkele voorbeelden van wat we niet zien voltooid op de 1003 vandaag de dag;

* Jaar van het onderwijs niet is voltooid,

* Leners verjaardagen worden niet gegeven

* Documenten die nodig zijn als er minder dan 2 jaar van de werkgelegenheid is niet voorzien

* Geschiedenis van eigendom

* Huur geschiedenis

* Hoeveel kinderen in het gezin * correcte postadres

* De juiste data die in overeenstemming zijn met regelgeving

* De lijst gaat maar door ...

Deze kunnen zijn voltooid in de verleden door Rep de kredietgever of de AE, en ze kunnen lijken kleine dingen reflecterende terug op de afgelopen dagen van de "Wild West subprime-jaar", maar vandaag, uw aangifte moet perfect zijn als je wilt dat de toepassing in het verleden verzekeringstechnische te krijgen.

In veeleisende markt van vandaag de HMDA sectie moet perfect zijn en het REO er gedaan moet worden, en moet correct worden uitgevoerd. Dit zijn items die vaak kunnen zijn opengelaten een jaar geleden, en "gleed" omdat iemand zou hebben voltooid voor de LO.

Toen we in de subprime hoogtijdagen, 1003 aanvragen werden vaak op goed geluk geschreven en helaas niemand echt schelen, omdat de LO hadden een follow-up AE te doen voor hen.

Af en toe zou een geldschieter werking van de LO om de informatie volledig en zou uiteindelijk het vertellen van de LO precies wat er op de 1003. De geldschieter zou uiteindelijk contact met de klant om informatie, en weer, maakt u een fotokopie van de toepassing waarin ze precies had geschreven wat de LO was om de gaten in. De geldschieter zou dan e-mail de documenten terug naar de lening officier en officier zou de lening nodig om de ontbrekende gegevens te corrigeren. Zij zouden dan de kredietnemer ondertekenen en stuur het terug naar hen.

Uiteraard, terwijl we allemaal weten van de bedrijven die gebruikte om dit te doen, was het nooit een aanvaardbare praktijk. Ik ben niet implicerend dat zij frauduleus was vanuit het standpunt dat zij informatie vervalsen, maar ze heeft de LO precies vertellen wat ze moesten maken in de 1.003 en we weten allemaal dat in strijd is met onze meest elementaire industrie naleving van voorschriften.

Terwijl onze onderneming nooit heeft geaccepteerd dat deze praktijk, en ik heb niet veel van de interactie buiten ons bedrijf, betwijfel ik dat er geen reps links die gaan deze "service" voor de LO ... die eeuw te bieden niet meer bestaat.

Die geldschieters die had dat niveau van de "dienst", of tenminste, wat lening officieren beschouwd als dienst, waren min of meer goede kredietverstrekkers die hun "diensten" beschouwd om de lening officieren als een noodzakelijk kwaad om hun leningen gesloten, helaas, ze wisten dat zouden ze niet in staat om veel hypotheken sluiten als ze niet bieden deze 'services'.

Nou, laat me je vertellen, dat milieu niet meer bestaat. Wat je hebt nu conventionele kredietverstrekkers zoals Flagstar, Chase, Citi Bank; enorme conventionele kredietverstrekkers die nooit hebben van deze "diensten", omdat ze ervan uitgaan dat de LO wisten wat hun taak is.

Mijn standpunt is dat op dit historische punt in de hypotheek industrie, hebben we alle hypothecaire bedrijven dienen zich te concentreren op het leveren van officieren hun lening 'meer basisopleiding. We moeten erkennen en deze grove tekortkoming opleiding Voordat er nieuwe regelgeving en compliance-aspecten correct zijn "klap" op LO's door een bedrijfstak die al geregeld tot het uiterste verdedigen.

Als we als een bedrijfstak beginnen met de juiste ondersteuning en opleiding, en aandringen op hogere normen van de opleiding en de naleving, zullen wij zien het aanbieden correcte professioneler LO's papierwerk en als gevolg sluiting van meer hypothecaire leningen in een gedeelte van de tijd is het momenteel 1003 tengevolge van een onvolledige en onvoltooid documentatie.

Immers, is dit niet waarom we in de hypotheek bedrijf?

No comments:

Post a Comment